Katharine Hayhoe, Professor and Director, Climate Science Center, Texas Tech University. Photo: Katharine HayhoeBy Katharine Hayhoe
24 August 2017

(The Conversation) – ExxonMobil’s deliberate attempts to sow doubt on the reality and urgency of climate change and their donations to front groups to disseminate false information about climate change have been public knowledge for a long time, now.

Investigative reports in 2015 revealed that Exxon had its own scientists doing its own climate modeling as far back as the 1970s: science and modeling that was not only accurate, but that was being used to plan for the company’s future.

Now, a peer-reviewed study published August 23 has confirmed that what Exxon was saying internally about climate change was quantitatively very different from their public statements. Specifically, researchers Geoffrey Supran and Naomi Oreskes found that at least 80 percent of the internal documents and peer-reviewed publications they studied from between 1977 and 2014 were consistent with the state of the science – acknowledging that climate change is real and caused by humans, and identifying “reasonable uncertainties” that any climate scientist would agree with at the time. Yet over 80 percent of Exxon’s editorial-style paid advertisements over the same period specifically focused on uncertainty and doubt, the study found.

The stark contrast between internally discussing cutting-edge climate research while externally conducting a climate disinformation campaign is enough to blow many minds. What was going on at Exxon?

I have a unique perspective – because I was there. [more]

I was an Exxon-funded climate scientist

0 comments :

 

Blog Template by Adam Every . Sponsored by Business Web Hosting Reviews